Konferens

Bjursnäs bygdegård passar perfekt för en endags-konferens, mässa eller liknande arrangemang. Det finns många olika utrymmen som kan användas på flera olika sätt allt efter behov.

Lokalen erbjuder många olika möbleringar inklusive U-möblering, se skisserna under möbleringar.

På en plenarföreläsning kan över 250 personer sitta i publiken.

Den stora salen kan servera minst 150 matgäster med ett kök som matchar.

Till den stora scenen finns en bildprojektor med stor projektorduk för föredrag eller presentationer inför en större publik. Wifi ingår i hyran.

Ljud- och ljusanläggningen håller hög kvalitet och kan enkelt ställas in. Hörslinga finns.

Längs väggen ut mot baksidan och altanen finns mörkläggningsgardiner vid samtliga fönster.

Cafédelen kan användas för presentationer eller workshops för lite färre deltagare eller för fikaservering i pauserna.

Därtill finns ett större grupprum/styrelserum för upp till 20 personer. Där finns också projektor med duk och whiteboardtavla.

På baksidan av bygdegården finns en stor veranda som nås både inifrån bygdegården och utifrån parken.

Även parken kan användas för olika aktiviteter.

Bygdegården har ramp både till huvudentrén och verandan och är tröskelfri.

Det finns två parkeringar som är reserverade för rörelsehindrade vid huvudentrén i anslutning till rampen.

Kontakta bygdegårdsföreningen på: bokningbjursnas@gmail.com