Vägmöte/information 230427
—————————————————————
Årets Utomskogare 2023 är utsedd och det blev Astrid Kavallin Andersson!
————————————————————————————————-
Hej
Tack för senast till de 16 deltagana som kom till grundkursen av Agenda 2030 som gick i tisdags i Utomskogens Bygdegård.
Kursen är en del i arbetet med den Lokala Utvecklingsplanen.
Bifogat finns de bilder som jag använde under kursen. De övriga två dokumenten som jag använde finns länkade till från bilderna, bara att ladda ner. Har ni svårigheter med det, hör av er så skickar jag dem per epost. Min epost är mats.leivig@gmail.com.
Under mötet tryckte vi även på startknappen för de utvecklingsgrupper som (åter-) etablerats! Mer info om vem som anmält sig till de grupperna mm kommer inom kort när jag hunnit sammanställa infon.
Mats Leivig

Nu har Utomskogens Bygdegårdsförening genomför två föreläsningar kring rovdjur, biologisk mångfald och klimatfrågor. Den första som gästade Utomskogens Bygdegård var Karl Hedin. Den 25 augusti samlades ca 70 personer för att lyssna till Karl Hedin. Om de förväntat sig att få höra Karls funderingar kring ovanstående frågor så blev man kanske besviken. Det enda Karl sade kring dessa frågor rymdes i ett par meningar. Det som fick besökarna att andäktigt lyssna var i stället Karls redogörelse för hur han anser sig hanterad i det s.k. Västmanlandsfallet.

Del två genomfördes i går då Daniel Ekblom från Naturskyddsföreningen gästade Bygdegården. Vi var 11 personer som lyssnade till Daniel när han redogjorde för Naturskyddsföreningens ståndpunkter kring varg, biologiska mångfalden och klimatfrågan. Frågorna till Daniel efter föredraget blev naturligtvis inte många med så få som lyssnade. Från Utomskogens Bygdegårds sida tycker vi att det var synd att inte fler passade på att lyssna på Daniel och ställa frågor till honom kring Naturskyddsföreningens ståndpunkter.”

Utomskogens Bygdegårdsförening

Karl Hedin till vänster och Ingvar Persson

Daniel Ekblom till vänster och Tor Jonsson

Krisberedskap Välkommen till Utomskogens Bygdegård 6 aug 10,00-14,00

Klicka på Länken

Höjd Beredskap I Utomskogen

Klicka på länken!

Bikupediskussioner Foto: Per-Åke Svensson

UKRAINA

När vi hade musikkvällen 1 april med Theo Schön Dahlöf, Pär Engman och Görgen Antonsson i Utomskogens Bygdegård lovade vi att skänka 50 kr/pers till Ukraina. Nu har kassören Kina Pettersén sammanställt och skickat 5750 kr till läkare utan gränser märkt med Ukraina.

Då har vi bytt namn till Utomskogens Bygdegårdsförening!

Tryck på  länken nedan så kan ni läsa ett proffsigt dokument,  Utomskogens projekt om LEA och LUP, som många i föreningen jobbat hårt med en längre tid

Laga Mat Under Enkla Förhållanden

Hej!
Ni som vill stödja Utomskogens Bygdegårdsförening och bli medlem kan betala in 150 kr för enskild medlem eller 250 kr för familj. Glöm ej att skriva namn och vad betalningen gäller och din mail-adress för vårt medlemsregister. Swish 1230804138 eller BG 203-2159