Hyra som företag eller motsvarande

När man hyr som företag betalar man en halv gång mer än man gör som privatperson (klicka ”BOKA BYGDEGÅRD” för de priserna).

Till ”företagskategorin” räknar vi bl.a.:

Företag

Kommuner

Skolor

Större föreningar som inte är medlemsföreningar

När man hyr som företag slipper man, fr.o.m. andra gången man hyr, betala depositionen på 1500 kr som privatpersoner betalar. Man kan också, fr.o.m. andra gången man hyr, få faktura efter att man hyrt. Väletablerade företag och föreningar samt kommuner och skolor behöver inte betala någon deposition redan första gången de hyr. Men för t.ex. nystartade företag vill vi av säkerhetsskäl att man betalar deposition + hyra i förväg första gången man hyr.

OBS! Om man vill betala lägre pris finns det ingenting som hindrar en från att hyra som privatperson. Men vi kräver då att man betalar deposition och hyra i förväg (och vi skriver ingen faktura med ett företagsnamn eller dylikt på).

Den ekonomiska situationen för Föreningsgården har varit svår, varför vi hoppas att välställda företag är villiga att hyra för företagspris. Det hjälper Föreningsgården och föreningslivet att överleva i längden.

PRISER FÖR FÖRETAG OCH MOTSVARANDE 2023-2024

Bellmanhallen

Vardagar: dag 675 kr/timme, kväll (efter kl. 17) 2250 kr/kväll (ej fredag)

Bellmanhallen fredag kl. 17 till lördag kl. 11 kostar 4500 kr. 150 kr extra per timme innan kl. 17.

Bellmanhallen lördag kl. 12-18 kostar 3750 kr. 250 kr extra per timme efter kl. 18 (endast fram till 00:00).

Bellmanhallen lördag kl. 12 till söndag kl. 11 kostar 7500 kr.

Bellmanhallen söndag kl. 12-18 kostar 3000 kr. 250 kr extra per timme efter kl. 18 (endast fram till 00:00).

Då man hyr Bellmanhallen på helger ingår cafeterian och köket.

Om man vill hyra Bellmanhallen, cafeterian och köket ett dygn måndag-torsdag (ca kl. 12 till kl. 11 dagen efter) kostar det 7500 kr.

Cafeteria/lobby och kök (ingår normalt när man hyr Bellmanhallen på helger)

Vardagar: dag 600 kr/timme, kväll (efter kl. 17) 1500 kr/kväll (ej fredag)

Man kan inte hyra endast cafeterian/köket på en helg (inkl. fredagskvällar). Om man vill ha cafeterian då måste man även boka Bellmanhallen.

Köket ingår då man hyr cafeterian.

Porslin (utöver det som finns i köksskåpen): 400 kr (om man t.ex. behöver stora tallrikar, många bestick eller vinglas).

Millesrummet

Konferensrummet Millesrummet hyrs främst ut till föreningar och företag. Nedan står dock priserna för privatpersoner; om man som privatperson har en fest på en helg kan det vara användbart att även hyra Millesrummet.

Vardagar: dag 525 kr/timme, kväll (efter kl. 17) 1200 kr/kväll

Helgdag: 1800 kr/tillfälle