Föreningen

Söderögårdens bygdegårdsförening har som syfte att driva bygdegården; en samlingslokal för bygdens människor, föreningar och kommunala myndigheter.

Föreningen har egna aktiviteter för barn och vuxna, arrangemang i samverkan med andra föreningar samt en omfattande uthyrning.

Vi erbjuder alla bygdens invånare och fritidsboende att bli medlemmar i Söderögårdens Bygdegårdsförening.

Alla medlemmar som vill kan delta i det gemensamma arbetet för att bevara bygdegården i ett fint skick. Det innebär att det finns fasta arbetsgrupper för bland annat städning, underhåll och gräsklippning. Vi har också tillfälliga arbetsgrupper för olika arrangemang.

För att bygdegården ska kunna utgöra en trivsam mötesplats är det viktigt att vi kan behålla den höga kvaliteten och den inbjudande miljön som vi har idag. Detta bidrar också till bygdens attraktionskraft. Trots att mycket görs med ideella insatser och ett visst driftsstöd från kommunen behövs det ständigt ekonomiska resurser för reparationer och kompletteringar.

Föreningen samarbetar med Hembygdsföreningen, Molinsällskapet, Aktiva seniorer m. fl.