Om Söderögården

Söderögården är en given plats för många verksamheter. Föreningsmöten, barnverksamhet , danser, familjefester, bröllop, utställningar, musik, kurser och konferenser. Det finns även bra plats för olika ute-aktiviteter. Alla kan hyra, även icke medlemmar.

Söderögården har en totalyta på 350 kvm. Den innehåller tre lokaler av olika storlek. De kan hyras var för sig eller tillsammans.

Gården är handikapp utrustad med hörselslingor och handikapptoalett. Alla salar har extra breda dörrar, och till entrén finns en ramp,

Dessutom har Söderögården en stor samlingssal med rymlig scen och plats för 150 personer sittande vid bord, en mindre sal med plats för 30 personer och ett sammanträdesrum för 15 personer. Det finns entréhall med biljettrum samt stor foajé med garderob och toaletter.

Köket har komplett utrustning med bl a tre kylar, frysar, varmluftsugn med stor kapacitet, två spisar, stekbord, två kaffebryggare och porslin för 150 personer. Dessutom finns separat diskrum med storköksdiskmaskin .

Konferensutrustning med dataprojektor, OH-projektor, filmduk, trådlöst bredband, whiteboard och talarstol.

För underhållning finns CD-spelare  med förstärkare, mikrofon och högtalare.