Villkor vid förhyrning av Skälby Gård Huvudbyggnad

Villkor vid hyra Skälby Gårds Huvudbyggnad

1. Hyresgästen har rätt att intill tio veckor före bokningsdatum utan kostnad avboka lokalen.
Vid avbokning senare än tio veckor före bokningsdatum debiteras 50 % av avtalad hyreskostnad.
Om avbokning sker två veckor eller senare före bokningsdatum debiteras hela hyreskostnaden.

2. Tillträde till lokalen ges vid hyrestidens början.

3. Hyresgästen är ansvarig för skador på lokal, inventarier och debiteras för reparation och nyanskaffning.

4. Enligt brandskyddsmyndigheten är lokalen godkänd för maximalt 70 personer.
5. Rökning endast utomhus, ej i direkt anslutning till entrén.

6 Levande ljus med öppen låga, värmeljus, marschaller etc. är ej tillåtet, varken inom-eller utomhus.
7 Pyrotekniska varor ej tillåtna.

8. Djur får ej vistas inom byggnaden.

9. Hyresgäst är skyldig att visa hänsyn så att kringboende inte störs efter klockan 01.00

10. Bygdegårdsföreningen ansvarar inte för material som ägs av hyresgästen och som förvaras i lokalen.

11. Lokalerna ska städas enligt ”städanvisningar” som finns uppsatta på väggen vid städutrustningen bakom scenen och i köket. Hyresgäst skall iordningsställa lokalerna till ursprungligt skick FÖRE HYRESTIDENS SLUT. Vid bristfällig städning debiteras hyresgästen, hela eller delar av 2000 kr

12. Lokalen är utrustad med larm som aktiveras genom låsning av övre låset i ytterdörren. OBS: Vid ofrivillig larmutlösning genom fel hantering medför att hyresgästen debiteras larmutryckning till faktisk kostnad 6000 kr.

13 Skulle lokalen vid hyrestillfället inte vara tillgänglig för uthyrning på grund av omständigheter som bygdegårdsföreningen inte kunnat påverka (t.ex. brand, vattenskada, skadegörelse) påtar sig bygdegårdsföreningen inga ekonomiska förpliktelser gentemot hyresgästen undantaget erlagd hyreskostnad.

14. Hyresgästen skall skaffa nödvändig kunskap om brandsläckningsutrustning och nödutgångar i händelse av brand. Hyresgästen ska informera sina gäster om nödutgångar och brandsläckningsutrustning.

15. Utrymningsvägar ska vara upplåsta och fria från föremål.

16. Nycklar återlämnas i entrédörrens brevinkast.