Boka bygdegården

Man kan boka bygdegårdens lokaler för privata eller kommersiella evenemang mot lokalhyra eller boka för ideell verksamhet, föreningsmöten och medlemsaktiviteter då lokalerna kan nyttjas gratis.

Lokaler

Stora Salen

Stora salen har plats för evenemang upp till 150 personer eller 80-90 sittande middagsgäster. Det ingår även kök med spis och diskmaskin och porslin för upp till 80 personer. Det finns också en handikappanpassad toalett samt ett mindre kapprum. Stora salen har egen entré i norra delen av bygdegården. Salen är lämplig för fest och högtid, dans, sport/hälsoevenemang och kulturevenemang.

Lilla rummet(Grottan)

Passar för ungdomsaktiviteter, mindre sammankomster och möten (runt 15 personer).  Projektor med högtalare och Google TV/Chromecast samt TV på rullbart stativ med spelkonsoll (Xbox One) för att spela spel och titta på filmer och annat som visas på skärm finns i lokalen.

Trådlöst nätverk kopplat till Ornö fiber finns i alla lokaler.

Bokning privat/kommersiellt

Hyran av bygdegården för privata evenemang har två prisnivåer beroende på om den som hyr är medlem i Ornö bygdegårdsförening eller inte. Bli medlem här

Prisexempel Stora salen

• Dygnspris (t.ex. fest, konsert, middag): icke medlem  3000 kr, medlem 1000 kr
  • Dagspris (t.ex. dop, minnesstund, barnkalas): icke medlem 1500 kr, medlem  500 kr

För prisinformation om att hyra restaurangdelen, eller pris för att hyra flera dygn, vänligen kontakta bokningsansvarig.

För hyra gäller följande villkor:

• Medlemspriser gäller inte om lokalen hyrs för kommersiella syften
  • Hyran faktureras i förskott
  • Städning ingår inte i hyran, hyresgästen städar själv lokalen

Bygdegårdens lokaler bokas via bokningsansvarig:
Qina Hermansson
E-post: obforno@gmail.com.
*Frågor som inte gäller bokning hänvisas vänligen till mailen

Bokning ideell- och föreningsverksamhet

Ornö bygdegårdsförening välkomnar varmt egna initiativ till ideella aktiviteter som är öppet för allmänheten och/eller aktiviteter som gagnar samvaron i bygden. Styrelsen beslutar om det är en ideell aktivitet  och får du låna lokalen gratis.

Ideella föreningar lånar också lokalen gratis för möten och sammankomster med undantag för fester då hyra tas ut till medlemspriser.

Bygdegårdens lokaler bokas via bokningsansvarig:
Qina Hermansson
E-post: obforno@gmail.com.