Om bygdegården

Ornö bygdegård

Ornö bygdegård byggdes år 1938 och ligger med utsikt över Kyrkviken på ön Ornös östra sida i södra Stockholms skärgård med Ornö Kyrka som granne. Bygdegården ägs och förvaltas av Ornö bygdegårdsförening, OBF, som är en politiskt och religiöst obunden ideell förening.

I bygdegården finns affär, restaurang och bibliotek.  Det finns också en stor sal som kan användas för möten, fester och olika typer av evenemang, en mindre lokal anpassat till ungdomar och mindre sammankomster samt tillhörande kök med möjlighet att servera stora sällskap. Stora salen fungerar också som gymnastiksal för Ornö skola, och skolbarnen äter sin lunch i restaurangen.

Restaurangen drivs av Kyrkvikens Bar&Bistro (bokning@kbb-orno.se , 08 501 56000) och butiken drivs av Ornö-macken (Butiken på Ornö) som också driver macken nere vid kajen i Kyrkviken.

Medlemsskap i OBF

Att bli medlem i OBF är enkelt! Betala medlemsavgift enligt nedan och uppge namn och adress så är det klart!

Vuxna: 100 kr /år

Ungdomar under 18 år:  20 kr/år

Medlemsavgiften betalas via postgiro 370701-5 eller Swish 123 15 964 85.
Ange namn och adress för den eller de personer som anmälan gäller.

OBF QR-kod medlemskap 100kr
Medlemskap OBF 100kr

Om du vill använda mobilappen Swish för att bli medlem kan du öppna Swish-appen och välj Skanna QR och rikta din mobilkamera mot QR-koden här intill så läses nummer och belopp in automatiskt.

Fyll sedan i ditt namn och adress i meddelandefältet innan du betalar. Om du är under 18 år ändra även belopp till 20kr.

Vill du få utskick om möten och annan info från OBF, meddela detta per mejl till obforno@gmail.com