Yoga – MediYoga

Oaxens Bygdegårdsförening erbjuder medlemmar subventionerad MediYoga under 2024.

Så blir du medlem

Saknar du medlemskap men vill delta på MediYoga.  Bli medlem.

Anmälan till MediYoga och kursavgift
  • Lokal: Gillet Oaxen Bygdegård
  • Datum: 17 januari -20 mars 2024, 10 gånger Onsdagar 18.30-19.30 egen yogamatta medtages. Filtar finns. Begränsat med platser.
  • Kursavgift: 1100 kr (954 kr för kurs, oförändrad) resterande en schablon för höjd elkostnad till Bygdegården.
  • Info och anmälan, yoga@jeanettechallis.se tel: 070-6485424 för bekräftelse.
  • Avgiften sätts sen in på Bygdegårdens bankgiro 830-7373
  • Obs: Skriv Yoga och ditt namn som avsändare. Obs anmälan är bindande
Vad är MediYoga i korthet?

MediYoga är en svensk utvecklad terapeutisk yogaform som stöttar vår egen läkning. Forskningsresultat visar mätbara effekter på kropp och själ av yoga och meditation. Positiva forskningsresultat av MediYoga har visats inom bl a astma, ryggproblem, stress, minnesproblem, sömnsvårigheter och hjärtpatienter.

MediYogan består av medveten andningsträning, enkla kroppsövningar, avspänning och meditation på matta eller stol efter deltagarens förmåga. Allt för att skapa ett lugn, lyssna inåt och finna en inre balans. Inga förkunskaper krävs.

Om Jeanette – din yogainstruktör

Jeanette Challis är yogainstruktör, diplomerad MediYoga och Gravidyogainstruktör, leder Klangmeditation och ger SoundHealingMassage.
Jeanette är även utbildad dansare, danspedagog, rörelsepedagog och legitimerad barnmorska. Läs mer om på jeanettechallis.se.