Om Jörlandagården

Om Jörlandagården och föreningen som driver den, Jörlanda Ideella Bygdegårdsförening.

Jörlandagården har funnits som en samlingspunkt för bygdens folk i Jörlanda centrum sedan nästan sextio år tillbaka. Här har genom åren firats åtskilliga 25-, 30-, 40-, 50-, 60-, 70- och 80-årskalas här och också firats några hundratal bröllopspar som haft sin fest här. Här har genom åren dansats, spelats bingo, gymnastiserats, tittats på bio, gåtts på kurser, studiecirklar och här har genomförts åtskilliga föreningsmöten.

Lokalerna ägs och drivs av en förening, Jörlanda Ideella Bugdegårdsförening. som är en politiskt och religiöst oberoende förening med enda syfte att kunna erbjuda samlingslokal åt bygden. Verksamheten bygger på och drivs med stort engagemang av ideellt och frivilligt arbetande personer.

Jörlanda Ideella Bygdegårdsförening är ansluten till Bygdegårdarnas Riksförbund som samlar landets olika bygdegårdsföreningar.

För ytterligare information klicka underrubriker i svarta meny-rutan uppe till vänster.