Välkommen till Jörlandagårdens hemsida!

Mitt i Jörlanda centrum disponerar vi ett helt hus, Jörlandagården. Jörlandagården ägs och drivs av en förening, Under det gångna året har det varit drygt tjugo bröllops- o födelsedagsfester, ett sextiotal föreningsmöten, barnkalas mm samt drygt åttio bugg- och foxtrotkurskvällar. Vidare har pizzor avnjutits från Jörlanda Pizzeria, åtskilliga kalufser friserats hos Salong Chess och många barn undervisats i skolans tillfälliga lokaler. Dessutom har Jul- o Påsk marknader o Loppis kommit igång igen.

Jörlandagården är alltså en stor tillgång och borde kunna fyllas med ännu fler aktiviteter. Har du idéer och kanske själv eller med kompisar vill ingå i ett trevligt samarbete kring bygdegården så hör av er till någon av oss i styrelsen. Vi finns under fliken "Om Jörlandagården".

Fram till november 2024 disponerar Jörlandaskolan de tre sammanträdesrummen i Jörlandagården varför dessa ej är tillgängliga för andra. Källarlokalen är ett utmärkt alternativ för sammanträden av olika slag med upp till 40 deltagare.

Behöver du eller ditt företag lokaler för sin verksamhet? Jörlandaskolan har under några år hyrt två rejäla rum i Jörlandagården med egen entrè och toalett. Dessa lokaler blir fr o m 2025 lediga för uthyrning. Är du intresserad - ta kontakt med någon i styrelsen (se under rubrik "Om Jörlandagården").

Ha din fest hos oss!

Välkommen att boka festlokal för just ditt firande i vår fina bygdegård som ligger mitt i Jörlanda. Det går att laga mat i köket och högtalaranläggning finns att tillgå.

Vill du ha kontakt med oss på Jörlandagården?

Kontaktuppgifter finns längst ner på varje sida. Vill du se vilka lokaler vi har att erbjuda, gå till "LOKALER OCH BOKNING" i menyraden överst på sidan. Skall du hit på någon tillställning och inte vet vägen, gå till "HITTA OSS".

Aktiviteter

Vill ni se vilka arrangemang som erbjuds till allmänheten i Jörlandagården så gå till "AKTIVITETER" i Menyraden överst på sidan.

Mer om Jörlandagården.

Mer information om Jörlandagården och om Jörlanda Ideella Bygdegårdsförening och dess verksamhet får du under "OM JÖRLANDAGÅRDEN" i menyraden överst på sidan.