Gym – Föreningen Jäckviksgården

Gym i Jäckvik!

En dröm blev till verklighet när föreningen fick besked om att projektet ”Gym i Jäckvik” skulle bli beviljade stödpengar. Leader Lappland 2020 och Jordbruksverket beviljade 150 000 kronor. Under ganska exakt 1 års tid har det lagts ner väldigt många ideella timmar för att i september 2020 kunna hålla en enkel invigning med avstånd pga av Covid-19. Gymmet är i den gamla skolsalen som är cirka 50 kvm. Med ny fräsch utrustning finns nu bland annat konditionsmaskiner, en benmaskin, kombinerad mage & rygg maskin, ett kryssdrag och ett half rack med skivstång och vikter. Målet med gymmet var att skapa ett brett utbud av utrustning för att alla ska kunna känna sig välkommen att träna. Det finns något för alla här!

Öppettiderna är 07-22 varje dag. All träning sker på egen risk, övriga ordningsregler finns uppsatta i gymlokalen.

Har ni funderingar eller frågor om detta, vill du börja träna?

Ta kontakt med Ida-Maria Westerlund 0730588008!