Ingaboda Bygdegård

Bygdegården är vackert belägen  i naturskön miljö i Vetlanda kommun, ca 3 mil sydväst om Vetlanda och ca 1 mil väster om Ramkvilla.

Här arrangerar bygdegårdsföreningen olika aktiviteter och den är flitigt uthyrd till bl.a. bröllop, släktkalas, föreningsträffar, auktioner mm.

Byggnaden är tillgänglighetsanpassad med ramp, handikapptoalett och hörslinga. I stora salen finns plats för 90 personer vid sittande bord. Scenen är 5 m bred och har ridå och separat ingång.

I bygdegården finns:

Stor sal för ca 90 personer, Liten sal för ca 25 personer, modernt kök med inventarier, Musikanläggning med hörslinga, Handikappanpassning, Bra parkeringsmöjlighet
Utrustning: högtalaranläggning, projektor, CD/DVD, piano.

Bygdegården är ansluten till Bygdegårdarnas Riksförbund och innehar Bygdegårdarnas Riksförbunds miljöcertifiering.