Årsmötet

Årsmötet gick av stapeln 240310. Det blev lite förändringar i styrelsen i år där Ingrid och Christina har avgått. Kristian Högberg valdes till ny ordförande men Johan Järlestedt sitter kvar i styrelsen som ledamot och vice ordförande. Styrelsen består nu  fortsatt av Kent Johansson(kassör), Anna Högberg (sekreterare)och Barbro Rothelius, men vi har också fått två nya medlemmar i Lisbeth S.Eliasson och Mari Fredriksson vilka vi är enormt glada för att ha fått till oss. Ronny har i efterhand valt att avgå från styrelsen vilket vi tycker är mycket tråkigt men tackar honom för allt arbete han gjort för byalaget.

Det var många som kom i år till årsmötet och vi gissar att det var en del som kom för att de var nyfikna på att få höra mer om ryktet om ett arv.

Vi har nu gått ut med att vi ärvt 5 miljoner kronor av Sverker Lerheden som härstammar härifrån. Han var en miljardär i fastighetsbranschen och har hela sitt liv gett bort väldigt mkt pengar, f.f.a till universitetsvärlden.

Vi hoppas kunna få hjälp av alla medlemmar att hjälpa till i arbetet med detta, både i arbetslag och att ingå i grupper för planering. Vi kommer att gå ut med förfrågningar kring detta om ni är intresserade. Vi hoppas också kunna få igång mer evenemang och aktiviteter både för ung och gammal i bygden. Vi är så klart intresserade av alla medlemmars idéer och åsikter så maila oss gärna på info@bya-lag.se så tittar vi på alla förslag.

Efter mötet bjöds alla på smörgåstårta och kaffe och det var väldigt trevligt att få träffa alla. Hoppas vi ses snart, gärna på nästa evenemang.

Vi tackar för ert deltagande!

MVH/ Styrelsen