• Hem
  • Badplats

Välkomna till Ydrefors Samhällsförenings simskola 2024

Vi kommer i år att genomföra simskola vid badplatsen vid Brosjön i Ydrefors under vecka 30.

Du anmäler dig här: simskola@ydrefors.se – ange namn på dig som vårdnadshavare + mobil + barnets namn + ålder (personnummer) + simkunnighet (se nedan)

Ålder: Barn från 5 år

Simkunnighet: ange om ditt barn 1. Nybörjare 2. Märkesgrupp – för dig som kan simma 10 – 50 m.

Kostnad som betalas in på bankgiro: 450 kr till bankgiro: 5600 – 7503  – märk talongen med barnets namn. Är du medlem betalar du 350 kr.

Har du ej möjlighet att gå denna vecka så erbjuder följande bad simskola under sommaren:

• Norra Vi:s simskola vecka: V. 28. Från 5 år och uppåt, arrangör Norra Vi Idrottssällskap. Hemsida: norravi.com
  • Ydre kommun vecka 29 och 30: Sunds simskola Rydsnäs simskola – se hemsida: ydre.se
  • Gullringen har vecka 25/26 och 32/33: https://www.vimmerby.se/uppleva-och-gora/idrott-motion-och-friluftsliv/simskola-sommaren-2023

Har du övriga frågor skicka dem till: simskola@ydrefors.se

Kontaktperson: Helena Håkansson, 0739 13 20 81

OBS! Föräldrar ska vara närvarande under simskolan

Simskolan börjar kl 11.30 och 13.00 och 14.00 varje dag under vecka 30 och då ska barnen vara ombytta och klara! Vår simlärare är utbildad vis SLS (Svenska Livräddningssällskapet) och alla deltagande barn kommer vara olycksfallsförsäkrade via Trygg Hansa. Cirka en vecka innan simskolan startar får målsman ett brev/mail om gruppindelning, tider, samt övrig information. Varje tillfälle omfattar 40 minuters undervisning. Max 8 barn i varje grupp så först till kvarn.