Vi Unga

Välkommen till Skorpeds Vi Unga

Vill du utvecklas, vara delaktig, känna dig betydelsefull och ha möjlighet att förverkliga dina idéer? Gå med i vår förening!

Skorpeds Vi Unga är en partipolitiskt och religiöst obunden, alkohol- och drogfri, organisation som välkomnar alla unga. Vi är Sveriges bästa barn- och ungdomsorganisation och har ca 160 klubbar runt om i landet. Alla får vara med oavsett vem man är eller vad man vill syssla med på sin fritid. Därför ser alla klubbars aktiviteter väldigt olika ut.

Skorpeds Vi Unga bedriver verksamhet på övervåningen i Skorpeds Bygdegård. Vi har biosalong, biljardrum och bordtennis. Vi har även inrett ett spel- och mysrum och köpt in en TV-spelkonsoll. Självklart har vi även toalett med dusch. Ibland spelar vi bordtennis på entréplan i Bygdegården.

Följ vår grupp på Facebook (Vi-unga i Skorped) för aktuell lokalinformation, eller på http://www.viunga.se.

Vi Ungas vision

Alla barn och ungdomar ska få utvecklas, känna sig betydelsefulla och ha möjlighet att förverkliga sina idéer.