• Nyheter
  • Uppdatering insamlingen "Kökshjälpen"

Uppdatering insamlingen ”Kökshjälpen”

På det extra medlemsmötet den 29 februari 2024 beslöt medlemmarna att ge styrelsen mandat att söka banklån upp till 500 000:- för att täcka upp för de delar av återställningen efter branden som inte täcks av försäkringen pga åldersavdrag samt till nödvändiga förbättringar som slitna golv och dåligt fungerande ventilation. Flera medlemmar, både på mötet och via mail, hörde av sig och ville också vara med att bidra så att lånet blir så litet som möjligt och insamlingen Kökshjälpen blev till.

Nu har insamlingen pågått i två veckor och hittills har föreningen, tack vare ert stöd och generositet, till dags dato fått in 79.750 kr från 50st givare! Det är helt fantastiskt att se vilket engagemang ni som bidragit visat på så kort tid. Om du ännu inte bidragit kom ihåg att varje donation, oavsett storlek, hjälper till och uppskattas och att vi kommer se till att varje krona gör så mycket nytta som möjligt!

Stort tack från oss i Ornö Bygdegårdsförening!

OBF Kökshjälpen SwishSwisha så mycket du vill till 123 159 64 85 eller betala till plusgiro 37 07 01-5 och skriv ”kökshjälpen”+namn i meddelandefältet.