• Hem
  • Nyheter

Ornö Bygdegårdsförening kallar dig till Kökshjälpen!

Swisha ”Kökshjälpen”+namn till Ornö Bygdegårdsförening 123 159 64 85, eller betala till plusgiro 37 07 01-5

OBF Kökshjälpen SwishOrnö Bygdegård är vår viktigaste mötesplats på Ornö. Här får skolbarnen sin lunch och idrott, här håller många av våra föreningar sina årsmöten, här spelas innebandy på onsdagar, här yogas det på lördagar, här möts alla trådarna från våra fiberuppkopplingar, här ligger vårt bibliotek, här går vi på krogen, här har vi dopkalas, födelsedagsfester och minnesstunder. Här lär vi oss salsa och här har vi sjungit Taube så det rungat över fjärdarna.

På många vis är Ornö Bygdegårdsförening den viktigaste förening vi har och nu behöver vi samla oss och hjälpa till. Förra sommarens brand i krogköket har lett till stora insatser för att återställa lokalerna. Försäkringsbolaget täcker den största delen av kostnaderna, men inte allt! Dessutom finns flera relaterade insatser som vore bra att göra samtidigt. Det handlar till exempel om att byta det mycket undermåliga golvet i det rummet som är personalrum och omklädningsrum för skolbarnen. Det vore även bra att modernisera hela ventilationssystemet när vi ändå måste åtgärda de delar som hör ihop med krogkökets fläktar.

Det extra medlemsmötet den 29 februari 2024 beslöt att ge styrelsen mandat att söka banklån upp till 500 000:- för sådana insatser om det blir nödvändigt. Men visst ska väl vi själva kunna samla ihop oss och bidra för att sköta om vår gemensamma bygdegård? Om alla lägger en slant efter förmåga så lurar vi bankerna på lite ränteinkomster, och det känns ju alltid bra. I samband med Valborgsmässoaftonens firande har vi grande finale i insamlingen!

… men vi börjar redan nu:
Swisha så mycket du vill till 123 159 64 85 eller betala till plusgiro 37 07 01-5 och skriv ”kökshjälpen”+namn i meddelandefältet. Nog ska vi få ihop 100 000 före valborg?

Tack på förhand från oss i Ornö Bygdegårdsförening!