Hyr vår bygdegård Tallåsgården

Vet du att Tallåsgården, vår bygdegård i Munktorp, går att hyra för sammankomster? Tallåsgården ägs och drivs av Sockengillet och hyrs ut till föreningar, företag och privatpersoner. På nedervåningen finns ett fullt utrustat kök och en stor lokal med bord och stolar för ca 65-70 personer samt ett par rum för mindre sällskap. På övervåningen finns en trivsamt möblerad lokal och ett litet kök. Nedervåningen är godkänd för 100 personer och övervåningen för 50 personer. Välkommen till Tallåsgården i Munktorp!

Stora salen

Hemvärnsrummet
Gör en bokningsförfrågan
Skriv vilket datum och vilken sal din förfrågan gäller.

Bokningar

ledigt
bokad

Prislista år 2024

( Priser / dygn)                                               Mån – Torsd        Fre – Sönd

Nedre våningen, stora salen inkl kök            600 kr            1800 kr

Övervåningen, stora salen inkl pentry         500 kr               700 kr

Hela huset (förutom gamla vävstugan)     1100 kr             2500 kr

Medlem i Sockengillet får rabatt med          120 kr               120 kr

Uthyrning av bord, stolar och porslin
(utan hyra av lokal) minimibelopp                250 kr

För bokningar och övriga frågor, kontakta vaktmästare Janne Gustavsson på tfn. 070-349 96 72.

Ska du arrangera en fest eller en föreningsträff?

Ring och boka lokal i Tallåsgården nu!

På övervåningen finns en trivsamt möblerad lokal och ett litet kök.

Nedervåningen är godkänd för 100 personer och övervåningen för 50 personer.

Sockengillets policy kring uthyrning av Tallåsgården:

Hyresgästen tecknar ett skriftligt avtal på plats i Tallåsgården innan uthyrningstillfället. I avtalet framgår detaljerade villkor om ansvar, städning, hänsyn till närboende etc.

Sockengillet hyr endast ut till myndiga personer. Legitimation ska uppvisas och telefonnummer till kontaktperson/kontaktpersoner ska lämnas.

Hyresgästen är ansvarig vid hyrestillfället och ska vara på plats under arrangemanget.

Vi hyr endast ut till slutet sällskap/fester med i förväg fastställd gästlista. Vi avråder starkt från att i sociala medier annonsera ut att en fest ska äga rum. Givetvis ska ordningslagen och alkohollagen följas.

Sockengillet har ett gott samarbete med polisen och vi meddelar dem vid vilka tillfällen lokalen hyrs ut och till vilka. Det kan förekomma att Polisen kontaktar hyresgästen för en dialog innan hyrestillfället.

Vi i Hembygdsföreningen Munktorps Sockengille månar om både hyresgäster, gäster i vår bygdegård och närboende och vill att tillställningar i vår bygdegård ska vara trevliga och lagliga.

Välkommen till Tallåsgården i Munktorp!

Vaktmästare

Janne Gustavsson