Årsblad

Årsbladet 2024

Året som gått

Under året som gått har vi haft två städdagar där vi gjort fint både ute och inne. Vidare har det årliga Midsommarfirandet och Halloweenfesten för bygdens barn och lekfulla vuxna genomförts vilka båda var mycket uppskattade och välbesökta.

Under vinterhalvåret har det arrangerats pingis kvällar varannan torsdag där deltagare från både bygden men även omkringliggande områden deltagit. På Bygdegården finns tre pingisbord till förfogande för våra medlemmar, och det är möjligt att få komma och spela i vuxet sällskap även utanför de arrangerade kvällarna.

I höstas genomfördes de uppskattade Quizkväll där Anton Göransson skapade och genomförde quizet på absolut bästa och underhållande sätt. Under kvällen bjöds det på en god soppa, kaffe och kaka tillagad av Britt-Marie North vilket alltid är lika gott och uppskattat. Hela kvällen var mycket lyckad.

Vi fortsätter att satsa på bygdegården

Under 2023 har Bygdegårdsföreningen investerat i både snörasskydd samt en ny diskmaskin för att både förbättra säkerheten och även göra bygdegården mer attraktiv till uthyrning.

Vi påminner om uthyrning av bord, stolar och lokalen.

Satsning på Barn- och Ungdomsaktiviteter

Vi kommer under året arbeta med att skapa en naturlig mötesplats där glädje, lek och spel ska stå i fokus hos barn och ungdomar.

Hur är då allt detta möjligt?
Jo, det finns en vilja att göra något bra för byn. Styrelsen drar ett stort lass och vi välkomnar alla händer, idéer eller bidrag för att på bästa sätt kunna hålla glöden vid liv. Allt är möjligt när man väldigt gärna vill och jobbar tillsammans.
                                                    /Anna Rothman Holgersson, Ordförande