25/5 Cykelfest 2024

Cykelfest!
Lördagen den 25 maj inbjuder Hörvik/Krokås Hembygdsförening till cykelfest på Hörvik & Krokås!
Gillar du att kombinera väldigt lite motion med fantastisk god mat och nya bekantskaper? Har du också undrat över vilka det är som bor i det röda huset med de otroligt färgglada gardinerna? Då har vi lösningen på hur du och dina bekanta kan stilla er nyfikenhet!

Så här går det till:
Alla som anmäler sig ska vara beredda på att få servera och stå för kostnaden för antingen förrätt, huvudrätt eller efterrätt inklusive lämplig dryck för 4 – 6 andra gäster. De andra två rätterna blir man bjuden på hos någon annan deltagare. Den rätt ni blir tilldelade får ni besked om ca en vecka i förväg. Meddelandet kommer på mail eller i brevlådan.

Man anmäler sig som par, singel eller kan man bilda par med en kompis.

Kvällen börjar kl. 17.00 med våra nypumpade cyklar nere på Marinan på Hörvik. Här bjuds det på en välkomstdrink och det är också här ni blir tilldelade ert kuvert då ni kommer. I kuvertet ligger tre förseglade lappar märkta med olika klockslag. På angivet klockslag öppnas lapp nummer ett som talar om vart ni skall bege er för att avnjuta förrätten. Väl där möts man upp av värdparet samt ytterligare 2 – 4 personer.

Lapp nummer två och tre öppnas även de på angivna klockslag. Hoppa på cykeln och ta dig till en ny adress, nytt värdpar och nya bekantskaper till smakerna av huvudrätten och efterrätten. När väl trerättersmenyn har avnjutits är det dags att åter sammanstråla med samtliga deltagare för en fortsatt gemenskap uppe i Hembygdsgården. Här bjuds det på kaffe & kaka och ev. någon underhållning. Egen önskad dryck medtages. Senare på kvällen serveras lite nattamat. ​

Anmäl er så fort som möjligt men senast onsdagen den 10 maj.
Anmälan görs via mail eller sms, samt inbetalning av 200 kr/person. Er anmälan är först komplett då pengarna är oss tillhanda. Vi ser gärna att deltagarna är medlemmar i Hörvik – Krokås Hembygdsförening. Ange cykelfest och/ eller medlemsavgift vid inbetalning (medlemsavgift 100 kr/ person eller 300 kr/ fam).
I er anmälan behöver vi veta:
● Namn på deltagarna
● Telefonnummer
● Adress
● Mailadress
● Ev. allergier
Inbetalning sker på Hörvik/Krokås hembygdsförenings
bankgiro nr 5836 – 2716 eller Swish på nummer: 123 634 8239.
Vi ses!
För mer info kontakta någon av oss,
Maivor Johnsson, 0709 909365
Nils Karfwin, 0708 722328