Bollstanäs Bygdegårdsförening

Medlemskap för förening

1.  För att antas som föreningsmedlem skall föreningen ha sitt säte i Upplands Väsby kommun samt bedriva verksamhet som inte står i strid med Bygdegårdsföreningens
    ändamål
  2. Föreningsmedlem erlägger mot faktura en medlemsavgift per år som fastställs av föreningens årsmöte. Avgiften för 2023 är 750 kr.
  3. Förening med högst 30 medlemmar erhåller 50% rabatt på medlemsavgift
  4. Föreningsmedlem kan boka Grimstagården 6 gånger per år utan kostnad för styrelsemöten, årsmöten e likn sammankomst. Sådan bokning gäller måndagar-torsdagar.
  5. Önskar föreningsmedlem boka Grimstagården och bjuda in sina medlemmar till middag, fest eller liknande aktivitet erhålls en hyresrabatt om 20% på vid varje tillfälle gällande prislista. Denna rabatt gäller vid 2 tillfällen per år.
  6. Föreningsmedlem åtar sig att sprida information vidare till sina medlemmar om aktiviteter i Grimstagården som Bygdegårdsföreningen arrangerar.
  7. Föreningsmedlem har en röst vid årsmöte Förening som önskar bli medlem tar kontakt med bygdegårdsföreningen via e-post grimstagardenkal@gmail.com.

Medlemskap Privat

1. Privatmedlem erlägger mot faktura en medlemsavgift per år som fastställs av föreningens årsmöte. För 2024 är avgiften 100 kr.
  2. Privatmedlem har en röst vid årsmöte
  3. Att vara privatmedlem innebär att
  • boende på privatmedlemmens adress ingår i medlemsavgiften
  • deltagande utan kostnad i musikpubar och liknande evenemang som arrangeras av Bygdegårdsföreningen
  • hyresrabatt om 30% vid hyra av Grimstagården. Denna rabatt gäller vid 2 tillfällen per år med början kalenderåret efter det år medlemskap beviljats

Privatperson (hushåll) som önskar bli medlem betalar medlemsavgiften till

bankgiro 5244-3710 eller via Swish-nummer 123 657 9999.

OBS! Vid inbetalning ange namn, bostadsadress och e-postadress.