Midsommarafton 2024

Solen sken och sju musikanter – inklusive vår egen dragspelsnestor Ingvar Häll – såg till att dansen runt majstången på Hyttbacken tog fart.

Midsommar helt enligt traditionen i Dalfors, med andra ord. Lotterna sålde slut på nolltid – och i bygdegården blev det dragning av ett stort antal skänkta priser.

Många ideella insatser

Tack för det alla sponsorer! Tack spelmännen, lekledarna, kransbindarna, gräsklipparna, tårtbakarna, kaffekokarna, lottförsäljarna, serveringspersonalen och alla andra som ställde upp ideellt för att det hela skulle gå i lås.

Tack till besökarna

Tack alla som dansade, köpte lotter och fika! Det är ju ni som gör festen! Samtidigt bidrar ni med viktiga intäkter till Dalfors bygdegårdsförening, så att vi kan fortsätta sköta om bygdegården och arbeta för att stärka gemenskap och utveckling i byn.

Nedan följer några bilder från dagen, tagna av Birgitta Kax Stenberg.

Årets spelmän stämmer ihop sig. Det är klass på laget.
Alla åldrar är med i danslekarna.
Lugnet före stormen. Stina och Jaan står redo med tårtan.
Nästan fullsatt i stora salen. Nya och gamla bekantskaper fick en pratstund vid fikaborden.
Lottdragningen tog en stund eftersom det var många vinnare. Fina priser skänkta av medlemmar men också av företag i trakten.