Till Riksförbundet
Gå till distrikt

Gympa i bygdegården

 Höstterminen 2019 – v.34 – v. 50

STYRKA – RÖRLIGHET – BALANS
tisdag Kl. 10-11
Vi tränar styrka – rörlighet – balans, och använder gummiband som redskap i flera övningar. Övningarna utförs stående och sittande/liggande på golvet. Ett träningspass som passar alla åldrar! Du tränar utifrån dina egna förutsättningar!

SITTGYMPA
onsdag Kl. 10-11
Vi tränar också här styrka – rörlighet – balans, men utför övningarna sittande på en stol och stående, med eller utan stöd. Vi använder gummiband som redskap i flera övningar. Ett träningspass som passar äldre, otränade, och personer som har svårt att göra övningarna sittande/liggande på golvet.

CIRKELFYS – Stationsträning
tisdag Kl. 19-20
9 stationer x 45 sek x 3 varv – Vila mellan varven. En mix av styrka, rörlighet och pulshöjande övningar. Nivå: medel till hög. Du tränar utifrån dina egna förutsättningar och sätter själv nivån!

TABATA – Intervallpass
torsdag Kl. 19-20
Intervallpass med blandning av pulshöjande- och styrke-övningar under 4 min/övning med korta vilor. 20 sek/10 sek x 8 repetitioner. Nivå medel till hög. Du tränar utifrån dina egna förutsättningar och sätter själv nivån.

Utrustning: Bekväma kläder, gympaskor, vattenflaska, tag med egen handduk att lägga på liggunderlaget.
Kostnad: 20:-/gång – Du kan köpa häfte med träningskuponger och Swisha betalningen!
Ansvarig: Anna-Lena Kjellman, Tel: 0739-428846, 0321-31700
E-post: anna-lena.kjellman@telia.com
Ingen anmälan behövs, bara att komma till Bygdegården.

Information om cookies

Bygdegårdarna och dess undersidor använder ibland cookies för att underlätta ditt besök på vår hemsida. Om du inte vill att vi lagrar cookies på datorn kan du stänga av detta i inställningarna för din webbläsare. Du kan läsa mer på minacookies.se