Oalan

Oalan startades i slutet av 2004 av ett kompisgäng som länge hade haft LAN som intresse men aldrig funderat på att starta förening förrän de hörde talas om en organisation vid namn Sverok som hjälpte spelintresserade med hur man startade och skötte en ideell förening.

Oalans första LAN-event gick av stapeln i november 2004. Med åren har Oalan bara växt sig större. Eventen har breddat för att täcka så mycket inom spelintresset som bara är möjligt med arrangemang ifrån lan till brädspelskvällar.

I Spelföreningen Oalan har vi endast ett krav. Tycker man om spel i olika former och gillar att umgås med andra likasinnade så är man välkommen in i gemenskapen.

För att delta med dator under LAN-eventen krävs det att man är 13 år eller äldre.

Alla Oalan-event är helt alkohol och drogfria.

Bli medlem i Oalan