Föreningen

Torpa bygdegårdsförening är den lite mindre föreningen som värnar om sina medlemmar och gör allt för att det ska finnas aktiviteter och evenemang som passar alla.

Torpa bygdegårdsförening

Torpa bygdegård drivs och förvaltas idag av den ideella föreningen – Torpa bygdegårdsförening. Föreningen bildades 1986 då fastigheten köptes av Kungsörs kommun efter att tidigare ha verkat som bl.a. Godtemplarlokal. Efter köpet genomförde eldsjälarna i föreningen renoveringar av huset och en utbyggnad – den del som idag består av entrén, lekrum, hall och toaletter.

Föreningen ansvarar idag för bygdegården och den verksamhet som bedrivs. För oss i föreningen är det viktigt att finnas där för våra medlemmar där bygdegården är en gemensam samlingsplats där vi samlas och delar många skratt. Därtill är det minst lika viktigt att kunna tillhandahålla en bra samlingslokal i bygden och arbeta för att göra landsbygden mer levande och attraktiv.