Utrustning och priser

Vi erbjuder en bygdegård som kan ta emot max 100 personer. Vi hyr även ut bord, stolar, glas, porslin och bestick om du ska ha en fest hemma.

Bygdegården har fiber med Wifi som ingår i priset. Det finns även projektor, filmduk, ljudanläggning med hörslinga och TV i lilla salen där man kan koppla in dator. För att få tillgång till något av detta säg till vid bokningen (finns inte på plats pga inbrottsrisk). Hyreskostnad specificeras nedan.

Lokalerna är tillgänglighetsanpassade med ramp, handikapptoalett och hörslinga. Vi är miljöcertifierade. Hyresgästen lämnar lokalen i samma skick som när de kom, dvs städad annars debiteras för städning. Vid sen avbokning kan avgift tillkomma.

Priser:

Hela bygdegården                      1800 kr*  (600 kr för sammanträde)
Max 100 personer

Stora salen inklusive kök          800 kr  (500 kr för sammanträde)
Max 80-100 personer vid bord

Lilla salen inklusive kök             600 kr  (200 kr för sammanträde)
Max 20-25 personer vid bord

Projektor & filmduk                     100 kr

Specialpris vid åldermansmöte, barndop, konfirmation, minnesstund och Pensionärsföreningen: Hela bygdegården 500 kr. (Anslutning till projektor är via VGA-kabel till dator eller med adapter VGA-HDMI)

Vill du boka bygdegården något extra dygn i samband med en bokning av hela lokalen så kostar det 300 kr/dygn.

Stolöverdrag, vita med eller utan band

10 kr/st återlämnade tvättade (40 grader och ej torktumlat). 15 kr/st om du vill ha hjälp med tvätten. Foto finns på hemsidan.

Om du inte behöver lokalen kan du hyra:

• Bord                                                20 kr
  • Stolar                                                5 kr
  • Bestick                                             2 kr / par
  • Kaffeskedar                                  10 kr / dussin
  • Glas, vinglas & porslin               2 kr / st

Priserna gäller 2023.

*Nytt pris från 1 januari 2024 är 1 800 kr. Medlemmar (sedan minst föregående år) betalar 1 500 kr. Anledningen är ökade kostnader, minskade bidrag samt renoverat kök och serveringsrum hösten 2023.