Intro image

Södra Råda Bygdegård

Välkommen till Södra Råda Bygdegård 2024. Bygdegården ligger vid Södra Råda kyrka. Vi hyr ut lokaler till föreningar, privatpersoner och företag. Se mer information om våra lokaler under Boka Bygdegård. Lokalen är väl utrustad för fest, och musikaliska föreställningar. Den är även lämplig som repetitionslokal och med sitt stora utrymme och takhöjd perfekt för fotografer. Området i Södra Råda med den medeltida nybyggda timmerkyrkan och bygdegården med sina utrymmen och kök som bas, passar perfekt för film- och TV produktioner. Här finns också en fin aktivitetspark för barnen som är tillgänglig året runt. På bygdegården hålls under året flera arrangemang ofta i samarbete med andra föreningar i kommunen.