Hembygdsföreningens årsmöte med föredrag och fika onsdag 16/3 2022

Årsmöte med föredrag och fika hålls på onsdag den 16 mars 2022 klockan 18:30 i Hembygdsgården.

Nu när Corona-restriktionerna är över inbjuder vi till ett årsmöte med både föredrag och kaffe med smörgås. Alla – även de som ännu inte är medlemmar – är välkomna (ingen avgift)!

Förutom själva årsmötet har vi två programpunkter:

1. Jennie Bergvall Kalén från Umeå Kommun ska berätta om det nya Leader-programmet (EU-pengar till landsbygdsutveckling) för Umeåregionen år 2023 som snart ska börja fördelas av Jordbruksverket.

2. Vi har också bjudit in någon som kan visa upp bilder på hur vårt nya resecentrum (på 1900-talet kallades det järnvägsstation) kommer att se ut och förväntar oss att en från till exempel Inab kan ställa upp (Inab är kommunens infrastrukturbolag).

Medlemsavgiften är 100 kronor per familj och år. Betala in medlemsavgiften snarast på bankgiro 5043-0875. Kom ihåg att skriva vem som betalat som meddelande till mottagaren!

Det här kommer alltså från adressen savar.hembygd@gmail.com, dit du också kan skicka kommentarer, frågor och svar. Särskilt vill vi att du hör av dig om du tänker komma på årsmötet så att vi vet hur många smörgåsar som behövs!

Styrelsen i Sävar Hembygdsförening

www.bygdegardarna.se/savar