Historik Dra ôt Mangskogen

Dra ôt Mangskogen 4/5 2019

Dra ôt Mangskogen 5/5 2018

Nytt publikrekord c:a 1.200 personer kom när det var dags för Mangskogsdagen för 5:e gången! En av dom som bidrog till det var buktalerskan Stephanie Elovsson-Jägmo med dockan Cecilia. Hon blev känd i TV4: s Talangtävling och dalkullan gjorde sitt första liveframträdande här i Mangskog.

Församlingen bidrog som vanligt med trevlig underhållning! Anna Tunström kom både med NonStop o kyrkokören. Karin J och Spelmanslaget spelade liksom ifjol klämmiga toner både ute och inne. Urban A hade som alltid kluriga presentationer av artisterna. Sen fick vi  höra orkestern Tequila med Kristina Magnusson, som avslutade dagen med bravur!

Dra ôt Mangskogen 6/5 2017

Vilken fantastisk dag! Solen strålade och c:a 1.000 personer var på plats! Alla utställare, både företagare och föreningar var jättebelåtna, liksom publiken. Stora publikfavoriter var förstås gladiatorn Valkyria, som man kunde utmana i spiktävling och radiobilkörningen på tennisbanan. Men det var många uppfinningsrika utställare som drog till sig uppmärksamheten i folkhavet. På scen hade vi bl.a besök av Gunnar Skogs orkester.

Dra ôt Mangskogen 7/5 2016

Nu hade sponsorer och utställare fått upp ögonen på oss i Mangskog och försett oss med många fina priser och vinster till både aktiviteter och lotterier, som gladde besökarna. Nu fick vi också en vädermässig fullträff, vilket innebar att publiksiffran steg ytterligare till uppemot 600. Både föreningar och företag hade också hittat på många trevliga jippon, skyttesimulatorn var en sån favorit. På scen kunde vi se bl.a  Mangskogsbördige Magikern Simon och tjejgruppen LILL.

Dra ôt Mangskogen 2/5 2015

Eftersom Öppet Hus blev så lyckat beslöt vi och övriga föreningar att fortsätta med arrangemanget nu under nytt namn! Antalet utställare ökade, många med skoglig anknytning och vi serverade kolbullar för första gången. Kanske ingen hit första året, när man fick varmt messmör i stället för sylt till.

För första gången kunde man vinna en röjsåg i skogshörnan! På scen fick ännu ett smakprov på Mangskogs fina församlings-arbete och bygdens egen orkester Too Late spelade rock. Runt 500 personer trivdes trots det gråkalla vädret!

Öppet Hus 26/4 2014

Första gången vi bjöd in hela bygden med omnejd till Folkets Hus, var anledningen att vi ville visa folk de nyrenoverade lokalerna. Det kom uppemot 300 personer i det vackra vårvädret. Några företag hade mött upp som utställare: Moelven, Classons skogsvård, Länsförsäkringar och WW Sparbank. Även några föreningar var på plats. På scen underhöll Mangskogs församling med Spelmanslaget och NonStop-kören. Både Fredrik Toremark och Anders Brobyns orkester premiärspelade. Succé!