• Hem
  • Nyheter
  • Teater - Spela man: clowner om manlighet

Teater – Spela man: clowner om manlighet

Tre clowner ska redovisa sitt grupparbete om manlighet. Med humor, clownnäsa, halvmasker och en stor portion igenkänning går de från högoktanigt trams till djupaste tragedi.
Varför letar sig unga killar till gamla normer? Varför väljer de gängens machokultur istället för jämställdhetens ljusa framtid? Vilka är förebilderna, är det Ironman eller kanske pappa och vem har egentligen svaren?

Dotterbolaget turnerar med Spela man, med samma pris i hela landet! Inga extra kostnader för resor och övernattningar, tack vare ett bidrag från Postkodstiftelsen.

Målgrupp: årskurs 4-7
Spelas: april 2024 – maj 2025
Längd: ca 50 min föreställning + 60 min workshop
Regi & manus: Claes Åström
Medverkande: 3 teaterclowner + 1 pedagog + 1 turnétekniker
Maxantal: 70 elever per föreställning och 15 killar/workshop
Scenyta: 6 x 6 m, takhöjd minst 2,60 m. Bygg- och rivtid: 2,5 tim + 1,5 tim, bärhjälp önskas.
Pris: 9000 kr (plus moms) för föreställning inkl workshop. Vid köp av enbart föreställning 17000 kr (plus moms). Logi och resa ingår.

www.dotterbolaget.se  Information: Jessica Persson, producent, 076-304 74 40.