• Hem
  • Nyheter
  • Sök nya pengar - digital kulturträff 31 maj

Sök nya pengar – digital kulturträff 31 maj

Ideell kulturallians bjuder in till en digital träff den 31 maj för att prata pengar:

Har din förening en spännande idé ni vill förverkliga? Den 31 maj bjuder Ideell kulturallians in till en digital kulturträff med Postkodstiftelsen och Arvsfonden där du får höra allt om deras olika stödformer.

Att driva en ideell förening är fyllt av lust, drivkraft och kreativitet, men för att förverkliga alla sprudlande idéer är det oftast en sak som saknas – pengar.

Postkodstiftelsen och Arvsfonden är båda aktörer som varje år gör det möjligt för hundratals föreningar att verka och driva utvecklande projekt runt om i landet. Under den här digitala kulturträffen kommer du att få höra mer om deras olika satsningar och fundera på vilka möjligheter det finns för just din förening att få projektstöd. Du kommer även att få chansen att ställa frågor till både Postkodstiftelsen och Arvsfonden.

Kulturträffen är helt kostnadsfri och ingår i satsningen Kulturens kapillärer – Nyorientering, som genomförs av Ideell kulturallians med stöd av Postkodstiftelsen.

När? 📆
Den 31 maj kl. 09.30-11.30

Var? 📍
Digitalt på Zoom. Länk skickas ut dagen innan mötet.

via den här länken:
Ideell kulturallians är en samarbetsorganisation för civilsamhällets riksorganisationer på kulturområdet, som tillsammans med  21 medlemsorganisationer arbetar för att samordna gemensamma frågor, stötta föreningar, driva debatt, sprida kunskap och påverka det offentliga och samhället i stort. Allt för att förbättra våra förutsättningar och stärka Sveriges ideella kulturliv.