Uthyrning

Kallax bygdegård är stor och välbehållen med bra möjligheter att ordna för fest och andra tillställningar, stor parkering finns i anslutning till lokalen. Titta också under sidan Om bygdegården, där finns fler bilder på kök, förråd och sällskapsytor samt inspiration till hur lokalen kan pyntas och dukas för fest!

Beskrivning:

På ovanvåningen finns ett kök som är utrustat med två kylskåp, spis, ugn, micro, industridiskmaskin, kaffe- och tekokare. I hyran ingår även porslin, köksredskap och annat man kan tänkas behöva. Vid behov kontakta någon ur styrelsen för rundvisning och genomgång av lokal och utrustning.

Den stora salen på nedanvåningen kan användas för den större festen (som t.ex. bröllop eller årsfester), det finns en scen, projektor, ljud och ljusanläggning ev. kan få hyras efter överenskommelse till en kostnad av 1000 kr. Utöver fester så har salen använts till bl.a. lekträffar, barn bio, ungdomsdisco och yoga – möjligheterna är oändliga. Nedanvåningen har handikappanpassad toalett och ramp vid entrén.

På ovanvåningen finns förutom ett kök och en toalett också ett antal stora, rustika träbord. Här kan man duka för den mindre festen eller använda lokalen för möten och konferenser m.m.

Ovanvåningen rymmer 50-70 sittande gäster

Nedanvåningen rymmer 80 sittande gäster

I lokalerna finns självklart fungerande brandsläckare och nödutgångar.

Kostnad

Icke-medlemmar: 3500 kr/dygn

Medlemmar: 400 kr/dygn

Föreningar inom Kallax by: 400 kr/dygn

Ljudanläggning och/eller projektor: 300 kr/dygn (För närvarande hyrs anläggningen endast ut till medlemmar)

Städning:

Den som hyr ansvarar för att städning genomförs, att sopor bortforslas och att lokalen återställs till samma skick som tidigare. Titta under sidan Om bygdegården för återställningsbeskrivning med bilder för bygdegårdens olika utrymmen.

Ansvarig för bokningen ska vara över 25 år och syfte (ex. fest, bröllop, konferens) ska framgå.

Vi förbehåller oss rätten att inte hyra ut vår lokal till antidemokratiska grupper.