Om Bygdegården

Huggenäs Bygdegård ligger ca 8 km utanför Säffle centrum och är sedan 1956, då bygdegården byggdes, en självklar mötesplats för både unga och gamla.

Här anordnar engagerade bygdegårdsmedlemmar årligen aktiviteter så som discon, tacokvällar, glöggkväll, gymnastik mm som allmänheten bjuds in till. Lokalerna hyrs även ut för privata festligheter så som bröllopsfester, födelsedagskalas, kyrkkaffe och möten.

Bygdegården bedrivs helt  av ideellt engagerade medlemmar som städar, klipper gräsmattor och renoverar för att behålla bygdegården och möjligheten till en fortsatt mötesplats.

Pengarna bygdegården får in i form av uthyrning, aktivitetsstöd, sponsring mm går oavkortat till underhåll och driftskostnader.