Nya Dataskyddsförordningen (GDPR)

Från och med den 25 maj 2018 gäller den nya dataskyddsförordningen som innebär ett starkare skydd för den enskilde individen vid behandling av personuppgifter.

I Gräsö Bygdegårdsförening har vi i maj antagit en policy för personuppgiftshantering där, ordförande Judith Larson, personuppgiftsansvarig. De personuppgifter vi behandlar är namn, adress och mejladress för att föra ett medlemsregister i syfte att skicka ut information om föreningens aktiviter. De personuppgifter vi samlat in kommer enbart att användas för Bygdegårdsföreningens syften och ej utlämnas till något land utanför EU.

Varje medlem har rätt att få tillgång till de uppgifter vi har lagrade och även kunna rätta felaktiga uppgifter. Föreningen sparar personuppgifterna maximalt tre år efter det att medlemsavgiften ej betalts. Som medlem har du även möjlighet att lämna in klagomål om man inte är nöjd med föreningens hantering av personuppgifter.

Styrelsen i Gräsö Bygdegårdsförening.