Kams o Knallar 7juli 2012

Vid kameran Runa Wstman

Äntligen var dagen för vår marknad inne.

Det hade varit varmt och skönt några dagar och vi hoppades att
även marknadsdagen skulle bli fin. Men inte……. Redan
klockan 10 på f m började det att regna så smått.

Vi hjälpte knallarna att resa tält och regnskydd. Alla förbere-delser var gjorda och alla medarbetare på plats.
Dock saknades Älvahäxan, som skulle komma och lägga stjärna eller spå i händer. Det visade sig att hon blivit tvungen
att stanna hemma med sjukt barn. Väldigt synd då många besökare hade velat träffa henne.
Det blev många besökare trots att det regnade i stort sett hela dagen. Det åts mera kams och fikades mera än i fjol.
Jag gick runt och lyssnade vad knallarna tyckte och dom verkade också nöjda. Marie, som skötte ansiktsmålningen hade
också haft fullt upp att göra.
Ett par av besökarna, Runa och Martti kom med många av sina egna gäster för att fira sin guldbröllopsdag.
Deras bröllopsfest gick av stapeln just i Bygdegården för 50 år sedan.
Ett stort tack till knallar, besökare och ideellt arbetande medlemmar i föreningen.