• Hem

Välkommen till Engelholms Bygdegård!

Gården bildades för ca 30 år sedan då många hjälptes åt att förvandla det gamla ålderdomshemmet till en ny bygdegård.

Föreningen har drygt 200 medlemmar från hela landet som umgås och har trevligt i många olika aktiviteter.

På försommaren har vi en kulturvandring till något intressant mål i närheten av bygdegården var alla är välkomna att deltaga och ge förslag för utflykts mål.

Till midsommar genomför vi vårt traditionella firande med att klä stången gemensamt för att sedan ha en trevlig dag med dans, lekar och en fikastund tillsammans med omkring 500 besökare.

Fotbollsturneringen i juli är alltid ett uppskattat inslag som många ansluter till med glädje och tillrop.

Bygdegårdsdagen är en annan populär dag, då många ansluter till vår loppis med knallar från bygden med försäljning av kaffe med dopp och grillad korv. Här utbyts också en och annan historia från förr.

Under hösten och vintern ägnar vi oss åt inomhus aktiviteter i form av studiecirklar och aktivitets kvällar.

De mest populära cirklarna är Gymnastik Yoga och Hantverk.

Även andra aktiviteter som filmvisning och olika föredrag förgyller tillvaron i mörkret.

Som avslutning för året har vi vårt adventskaffe som samlar många från bygden och vi får en trevlig stund tillsammans innan julen annalkas och vi tar nya tag inför nästa år med våra aktiviteter.