Böletinen nr 3 2023

2023 års styrelse – samma personer men med lite omflyttningar.

Ordförande: Luisa Vakrööm, tel 070/630 96 35; e-post: luisa.vakroom@outlook.com

Vice ordförande: Kristina Arvidsson, se nedan.

Sekreterare: Susanna Nagy, tel 070/865 7625; e-post: susanna_19@hotmail.com

Kassör: Britt-Marie Engkvist, tel. 0700/211 522; e-post: bm.engkvist@telia.com

Ledamot: Mats Magnusson, tel. 070/696 6170

Ledamot: Peter Harnetty, tel 0709103617; e-post: peter.harnetty@outlook.com

Ersättare: Kristina Arvidsson, tel 076/392 13 50; e-post: kristinasigge1@gmail.com

Ersättare: Karin Löfström, tel 070/842 62 42; e-post: karinaclofstrom@gmail.com

Titta gärna in på vår hemsida som Eva-Li Lindström håller på att redigera. Den finns under Bygdegårdarnas Riksförbund, distriktet är Södra Kalmar. bygdegardarna.se/boleskola

Under namnet ”bolebygdegard_rockneby” är vi på Instagram.

Verksamhetsplan för 2023.

Under våren                        Städdag i bygdegården och ute på skolplanen

Kulturvandring i bygden

Juni—t o m september       Bingopromenad med fikaförsäljning

Sommarfest med femkamp

Söndagen den 6 augusti    Lotteri på Rockneby Marknad

Hösten                                Kräftskiva

Information om skyltarna som satts upp i trakterna

December                           Julfest

Vi har börjat planera för att bygga handikappanpassad toalett i entrén.

MEDLEMSAVGIFTER FÖR 2023.

Medlemsavgiften är oförändrad 150 kr/person över 18 år och 25 kr/person t o m 18 år.

Avgift för familj är 300 kr. Betala in medlemsavgiften på bg 268-2284 Böle Bygdegårdsförening eller Swisha till 123 211 4981.  OBS! ange vilka personer det gäller!

Vi hoppas att ni vill vara medlemmar och stödja vår förenings verksamhet och syfte.

Föreningen, som är partipolitiskt och religiöst obunden, har till uppgift att driva en allmän samlingslokal, erbjuda mötesplatser och värna mötesfriheten. Lokalen ska opartiskt och på skäliga villkor uthyras till föreningens medlemmar, enskilda, ideella organisationer, företag och offentliga myndigheter, som önskar använda lokalen förutsatt att de delar föreningens demokratiska värderingar.

Föreningen finns till på bygdens initiativ och ska bidra till lokal utveckling där den verkar. Genom kulturverksamhet och andra insatser ska föreningen erbjuda meningsfulla aktiviteter för att stärka bygdens attraktionskraft.

(Utdrag ur 2 § i föreningens stadgar).

Om hjärtstartare.

I Kalmar kommuns projekt ”Hjärtsäkrare landsbygd” har vår bygdegård tilldelats en hjärtstartare. Eftersom den ska finnas utomhus och kunna användas av vem som helst så kommer den att placeras på altanen på framsidan. Vi monterar och installerar hjärtstartaren och en behörig elektriker kopplar in strömmen. När allt är klart registrerar vi hjärtstartaren i hjärtstartarregistret. Föreningen svarar för drift och skötsel av hjärtstartaren.

Vill Du hyra Böle skola? Vänd Dig till vår nya ordförande Luisa Vakrööm, tel 070/630 96 35. Hon ansvarar numera för uthyrningen.

2023-03-19/BME