• Hem

Om Föreningsgården

Sedan mitten av 1950-talet är Föreningsgården ortens samlingsplats. Föreningen Vadsbro-Blacksta Föreningsgård förvaltar fastigheten. Det huvudsakliga uppdraget är att hyra ut lokaler till privatpersoner, föreningar och företag. Här finns tre olika stora rum och ett välutrustat kök. Det ryms max 150 personer i byggnaden.

Ortens olika föreningar använder ofta Föreningsgården för sin verksamhet. Huset styrelse bedriver också egen verksamhet så som musik och kulturarrangemang, marknader, barn- och ungdomsverksamhet, bio och traditionella aktiviteter vid Valborg och Nationaldagen. I huset huserar också amatörteatergruppen Kung Blackes Gycklare sedan mer än 30 år.

Vill du hyra lokal eller vara med och ordna aktiviteter är du hjärtligt välkommen. Maila: foreningsgard.vadsbro.blacksta@gmail.com

Hoppas att vi ses snart!

Hälsar styrelsen