Föredrag Thomas Wilander 2022

Thomas stod stark mitt i livet. Småbarnspappa, framgångsrik i sitt yrke och med en orubblig tro på den egna förmågan, på livet som sådant. Trots det gick Thomas från fullt frisk till döende på fyra dagar. När han till slut kördes in till Danderyds akutmottagning var det sista han sade till sin fru: ” Vi hörs ikväll.”

Det kunde ha blivit hans sista ord till henne. Utan att knappt förstå vad det var som hände så började covid 19 släcka ner hans kropp, steg för steg. Till slut återstod inte annat från läkarna än att söva ner honom. Det var tänkt att han skulle sövas i några timmar, max något dygn. Men Thomas låg nedsövd på IVA i Danderyd i 36 dygn, bland de längsta av alla som drabbats av corona i Sverige, och stannade sammanlagt 51 dygn på IVA.

Under den tiden får hans familj, hans fru och hans två barn, beskedet att han inte kommer klara natten vid tre tillfällen och de gör sig klara för att åka in till sjukhuset för att ta farväl av sin make och sin far. Men Thomas Wilander är inte klar med livet och livet är inte klart med honom. Efter 36 dygn i respirator väcks han upp och får starta den långa och tålmodiga vandringen tillbaka till livet.

Thomas Wilander har en sällsynt säregen och storslagen historia att berätta. Tillsammans med Marcus Birro har han skrivit boken ”36 dygn i dödens väntrum” men nu får du möjlighet att höra hans egna ord på Torö Bygdegård.

Torsdagen 11/8 kl 18:00

18:00-18:45 Thomas berättar med egna ord
18:50-19:10 Fika & bokförsäljning ”36 dygn i dödens väntrum”
19-15-19:35 Thomas svarar på frågor
19:40 Avslut

Thomas har valt att avstå från ersättning så 100% av biljettförsäljningen går till Torö Bygdegård men ta gärna tillfället att köpa boken av honom, har du redan läst den så köp den som present till någon.

I pausen har du möjlighet att köpa kaffe och macka, alla intäkter går till Torö Bygdegård.

Biljetten kostar 150kr för medlemmar, icke medlemmar betalar 190kr.

Bli medlem

Snälla, hjälp oss. För att vi skall kunna beräkna inköp så ange gärna om du är intresserad av att köpa fika så vi slipper onödiga kostnader och matsvinn.
Märk din betalning med ditt namn som du angivet ovan.