• Nyheter
  • Studiecirkel - Skrönor och sanningar i Steneby socken

Studiecirkel – Skrönor och sanningar i Steneby socken

Svunna tider ska få nytt liv och digitalt visa vägen mot framtiden!
Välkomna att ingå i vår studiecirkel där vi träffas vi tre tillfällen TORSDAGAR kl. 18.00-20.15 i vår föreningslokal på ovanvåning på Steneby Bygdegård 12/10, 2/11 och 23/11. Våra träffar utmynnar i en teateruppsättning LÖRDAG 2 MARS  med texter och manus från Dalslands skrivarförening med ledning av Tommy Löfgren.
Ett kulturprojekt 20/9-23  – 10/3 – 24  med medel från Kulturens kapillärer, Idell kultur och Postkodsstiftelsen med två syften:  socialt samarbete mellan bygdens föreningar: Steneby Hembygds- och Bygdegårdsföreningen samt Dalslands Skrivarförening. Vi skapar tillsammans en  föreställning/evenemang med inbjudan till samtliga medlemmar och övriga intresserade. Mer information kommer efterhand!