Föreningen

Östra Husbys bygdegårdsförening har en styrelse och ett antal arbetsgrupper med ansvar för fastigheten och utemiljön, programutformning samt för teknik och film. För att främja sitt ändamål samarbetar föreningen med liknande organisationer och är ansluten till Bygdegårdarnas Riksförbund.

I lokalerna finns också fasta hyresgäster som Studieförbundet Vuxenskolan och Bråvalla IK.

Bygdegården drivs av Östra Husby Bygdegårdsförening och allt arbete sker ideellt. Vi är religiöst och politiskt obundna. Vi lägger ner mycket tid och arbete ideell för att alla boende ska kunna ta del av detta utbud. Vi tror på att det är många i samhället som uppskattar detta så vi hoppas att så många som möjligt kommer på de olika aktiviteterna.

Bokning sker genom Leena Wärnehult tel 073-9154608. Nyckeln hämtas i ICA-affären i Östra Husby.