Välkommen till Östergrändens Bygdegårdsförening.

Vår fina lokal ligger intill vägen mot Hornslandet i Rogsta socken, ca 15 km öster om kuststaden Hudiksvall i Hälsingland.
I bygdegårdens närmaste omgivning glittrar den natursköna, forna havsviken Håckstaviken, som med åren och landhöjningen blivit en insjö.
Byarna Färdsjö, Håcksta, Hovsätter, Västanbäck, Oppby och Östby ligger utströdda längs med den 3 km långa sjön. Bygdegården, som tidigare tjänat som skola, ligger som en naturlig träffpunkt mitt ibland byarna runt Håckstaviken.
Bygdegårdsföreningens ambition är att fortsätta utveckla föreningslivet och tillvarata Rogsta sockens gemensamma intressen. Vi vill vara den självklara träffpunkten för andra föreningar, företag och privatpersoner i bygden!

För aktuella händelser och aktiviteter, följ vår Facebooksida.