• Nyheter

Vad vill du se för kulturell utsmyckning i parken vid bensinstationen i Lundsbrunn?

Förslagstävling om konstnärlig utsmyckning i Lundsbrunn – Har du en idé att lämna?

När Amfiteaterns Vänner upphörde som förening valde man att överlämna alla innestående medel till Götene Lions Club. I gåvobrevet angavs att gåvan i första hand ska användas för kulturändamål i Götene kommun. Totalt finns för närvarande närmare en och en halv miljon kronor för projektet som genomförs med stöd av Sparbanken Skaraborg genom Sparbanksstiftelsen Skaraborg. Eftersom Götene Lions Club redan har stått bakom två konstnärliga utsmyckningar i centrala Götene föreslog kommunens kultursamordnare en satsning på utsmyckningar i de tre tätorterna Lundsbrunn, Källby och Hällekis. Utsmyckningarna föreslås anspela på vad respektive tätort har bidragit med i Götene kommuns utveckling. För att utsmyckningarna ska få en stark förankring hos kommuninvånarna vill Götene Lions Club genom en ”Förslagstävling” få in idéer och förslag på lämpliga konstnärliga utsmyckningar i de tre tätorterna från kommuninvånare och företag. Först ut är en förslagstävling om konstnärlig utsmyckning i Lundsbrunn. Så lämna gärna din idé som du tycker passar Lundsbrunn. Förslaget bör innehålla en skiss med beskrivning av tankarna bakom förslaget. Förslagsgivaren ger projektet ”Konstnärlig utsmyckning” alla rättigheter till förslaget. Förslagen sänds till gotenelions@gmail.com eller till Götene Lions Club, Box 152, 533 22 Götene.