• Nyheter

Samhällsföreningen inbjuder till Gökotta torsdagen den 30 maj

Traditionsenligt sker en Gökotta i det fantastiskt vackra naturreservatet Mariedalsån i utkanten av Lundsbrunn på Kristi himmelfärdsdag. Kl.07:00 de 30 maj är det möjligt för morgonpigga vandrare att lyssna och kika efter alla de cirka 50 fågelarter som trivs i naturreservatet. Tillsammans med fågel- och växtkunniga personer vandrar man i grupper för att lyssna på bland annat forsärlan, dubbeltrasten och förhoppningsvis Göken. Förra året registrerades över 30 arter under Gökottan. Troligtvis kommer detta slås i år då fler arter har kunnat registreras redan av den spaning som skett inför årets Gökotta.En ekologisk frukost serveras med start cirka kl.08:30 efter själva vandringen vid dala Kvarn.   Senare under förmiddagen, kl.11:00 sker även en guidning i Dala Kvarn och yoga i naturen med Yoga instruktör Therése Grane.  Yoga intresserade vandrar kl.10:45 från Dala Kvarn till Yoga platsen.

Arrangör är Lundsbrunns Samhällsförening i samverkan med Studiefrämjandet.