• Hem
  • Nyheter

Exklusiv och Historisk guidning på Västergötlands museum 25 och 28 mars

Exklusivt tillfälle! OBS!
Enbart några få platser kvar!!!
Vi ordnar tre olika tillfällen där 10 personer per gång ges möjlighet att delta på en guidetur/visning genom Västra Götalands Läns museums arkiv.
Datum: Lördag 25/3 kl. 10.30 vi har 10 platser. Tisdag 28/3 kl. 17.00 vi har 10 platser
Lundsbrunns Samhällsförening har fått många förfrågningar om var man kan ta reda på mer om de fina hus som finns i Lundsbrunn, de man själv lever sitt liv i eller bara ser på håll. Lundsbrunns Samhällsförening har därför tagit i kontakt med Västergötlands museum för att arrangera tillfällen för nyfikna och intresserade bybor att hitta sätt att lära sig mer om var det finns kunskap att finna om våra byggnader och de personer som en gång levde här.
Pris: 150 kr per person. I priset ingår dryck/kaffe och smörgås (meddela gärna allergier innan). OBS: Vi har fåtal platser kvar!!!
Anmälan sker till e-post; festibygdegarden@gmail.com
Meddela tydligt vilken datum du vill anmäla dig till. Du ansvarar själv för resan till Västergötlands Museum, Stadsträdgården, Skara.
Betalning sker till Samhällsföreningen via Swish; 123 160 95 51
alternativt bankgiro; 5874-4632.
Betalning ska ske efter det att ni fått besked om en plats att delta.
Arr: Lundsbrunns Historiska sällskap, Lundsbrunns Samhällsförening
Emelie Höög, Arkivarie, är vår kontakt på Västergötlands Museum.
Hon säger: ” Västergötlands museum befinner sig i ett rikt kulturlandskap med en lång och omfattande historia som sträcker sig tusentals år bakåt i tiden. Museets uppdrag är att förvalta och tillgängliggöra detta landskaps historia för alla som är intresserade av vårt gemensamma kulturarv. Museets arkiv förvarar därför stora mängder information om Västergötlands historia, byggnader och personer. Vid dessa tillfällen i mars visar museets arkivarie (och eventuellt byggnadsantikvarie) några av de informationskällor som museet har tillgång till och hur de kan användas, inklusive museets sockenarkiv, kartarkiv och bibliotek.”
www.vastergotlandsmuseum.se