• Hem

Om bygdegården

Bygdegården både ägs och drivs idag av Lännäs bygdegårdsförening – som är en ideell,
religiös och politiskt obunden förening – ansluten till Bygdegårdarnas riksförbund.

Vårt syfte är att kunna bevara byggnaden och tillhandahålla en stor och bra lokal i bygden. Vi är en skara Lännäsbor som
tillsammans hjälps åt med all skötsel av huset men vi välkomnar alltid fler eldsjälar att bidra med sitt engagemang.

Regionala mindre föreningar hyr återkommande lokalen till föreningsmöten och under vår- och höstterminens vardagkvällar har bygdegården permanenta hyresgäster.

Lännäs skytteförening arrangerar luftgevärskytte på fredagkvällar.

Bygdegårdsföreningen anordnar linedance kurser två kvällar i veckan, men även buggkurser med jämna mellanrum.

Det anordnas också danslekis och showdans för de yngre.

___________________________________________________________________________________________

Lännäs bygdegård är godkänd för 125 gäster åt gången.

En handikappanpassad ingång finns belägen på byggnadens baksida
och det finns goda parkeringsmöjligheter i anslutning till byggnaden.

Med bidrag från Landsbygdsnämnden i Örebro har vi borrat ny brunn och installerat filter för vattenrening. Landsbygdsnämnden har även gett oss bidrag till diskmaskin och dans-speglar.