Välkommen till Kärrbo bygdegårdsförening

Om bygdegården Kärrbo bygdegård ligger ett stenkast från Kärrbo kyrka i östra delarna av Västerås kommun. Bygdegården drivs ideellt av en förening, bestående av personer som bor i bygden och är medlemmar i föreningen.

Om Kärrbo bygdegårdsförening

Kärrbo Bygdegårdsförening är till för alla i Kärrbo. Vi skall verka för att bygden bevaras och vidareutvecklas samt utgöra en naturlig träffpunkt för alla boende i Kärrbo.

Våra mål är att:

•  Genomföra aktiviteter där man får möjlighet att umgås.
  • Tillhandahålla en samlingslokal för rekreation, studiecirklar, möten, sammankomster och fester.
  •  Minst 50% av alla boende i Kärrbo skall vara medlemmar i bygdegårdsföreningen.
  • Engagera så många som möjligt i våra aktiviteter.
  • Fortsätta och fördjupa samverkan med andra organisationer som verkar i bygden.

Om du vill vara med i vårt trevliga gäng så är det bara att dyka på oss i styrelsen, eller om du har några tips och idéer. Vi letar alltid efter folk som har möjlighet att hjälpa till med hantverkssysslor så även om du är intresserad av detta är det bara att höra av dig.

TILLSAMMANS ÄR VI OSLAGBARA!!