Aktiviteter på Argoplan

Våra aktiviteter på Argoplanen

Alla planerade event annonseras på här på hemsidan och på  Facebooksidorna ”IK Argo och ”Norrlandet.se”.

Fotbollsplanen, pulkabacken och skridskobanan med tillhörande rastplats för grillning finns tillgänglig för fritt nyttjande under ansvar och underhålls kontinuerligt av styrelse och medlemmar.

Vår boulebana har gemensamt spel på tisdagar kl. 10:00 och får också användas för allmänt spel övriga dagar/tider. Observera dock att det ibland pågår tävlingsspel som då har förtur till användning. Ansvarig för boulen är Path Lindgren som kan kontaktas via path.lindgren@gmail.com eller 070-620 58 58.

Aktiviteter som IK Argo utför eller utfört under åren:

• Förvaltar klubbstuga och idrottsanläggning på Argoplanen.

• Förvaltar Utvalnäs Församlingshus (Se egen sida under Föreningar.)

• Arrangerar allmänt midsommarfirande och sommarloppis

• Ishockey, hockeybockey och skridskoåkning

• Pulkaåkning

• Fotbollsspel – spontant spel och fotbollsskola

• Boule – spontanspel och tävlingsspel med Argomästerskap

• Bordtennis – bord uppställt i klubbhuset för spontanspel

• Sommarloppis på Argoplanen

• Advents- och julaktiviteter

• Motionsgymnastik i Församlingshuset. Tidigare även i Böna skola och sommartid på Argoplanen.

• Bio för barn i församlingshuset

• Arrangerat vinterdagen i februari

• Arrangerat Argo-dagen i augusti/september

År 2012 gick Norrlandets Föräldraförening in under i IK Argo förening och anordnade olika aktiviteter för barnen på Norrlandet, men lades tyvärr ned när det blev svårt att få ledare från föräldragruppen. Idag erbjuder vi främst spontana aktiviteter för barnen, men finns det intresse av att återuppta föräldraföreningen så hör av er till styrelsen.