Om Bygdegårdsföreningen

Den naturliga samlingsplatsen för alla Tynningös invånare. Här finns det möjlighet delta i trevliga aktiviteter eller att hyra lokalen när det egna huset inte räcker till.

Känner du till Bygdegården?
Bygdegården är mer än en byggnad. Den skall vara den naturliga samlingsplatsen för alla Tynningös invånare. Det finns också en förening som driver Bygdegården och dessutom olika områden som alla på Tynningö kan få glädje av.

För att kunna driva Bygdegården och föreningen så är det viktigt att stötta verksamheten genom att i första hand bli medlem.

Alla som äger en fastighet på Tynningö kan bli medlemmar och ditt medlemskap är viktigt. Föreningen behöver sina medlemmar för att kunna bedriva verksamheten. Inkomster kommer även från de olika evenemangen som arrangeras och genom uthyrning av lokalen.

Genom att t.ex. besöka de olika evenemangen stöttar du även föreningen och får möjlighet att kanske träffa gamla och nya vänner. Läs mer om verksamheten under respektive meny.

Exempel på aktiviteter som arrangeras av styrelsen och medlemmarna i föreningen:

• Sommarmarknad
  • Julmarknad
  • Eldfest
  • Pubkvällar (endast medlemmar på grund av alkoholtillstånd)
  • Teaterföreställningar för barn och vuxna
  • Föreläsningskvällar
  • Kom med förslag på aktiviteter

Så här bokar ni vår fina Bygdegård

Håll utkik i kalendern; för att få information om vad som händer på Tynningö.

Stöd föreningen genom att bli medlem för endast 300kr/år och familj/fastighet.